Wat een raar jaar is 2020 toch, ook voor de sint. Nog nooit in zijn lange, lange leven heeft de sint zoiets meegemaakt. Geen intocht met zwaaiende kinderen en niet op bezoek bij de scholen of bij de kinderen thuis. Sinterklaas vindt het maar een rare tijd en hij verveelt zich. Het is ook zo stil in huis. Normaal wordt de sint de hele dag in beslag genomen door de pieten. Het zijn er ook zovéél en er is er altijd wel eentje die wat wil zeggen tegen de sint. "Sinterklaas, ik kan mijn broek niet vinden" of "Waar liggen de rollen inpakpapier?" Maar alle pieten zijn vanwege de corona bij hun families. Dus sinterklaas zit alleen in dat grote huis en hij verveelt zich.

Sint, zoek toch eens een hobby

Hoezo vervelen? De sint kan toch iets leuks gaan doen? Of iets nuttigs? "Ja, sint ga toch op zoek naar een hobby!", zeiden z'n pieten al tijdens een van z'n Meets. Dat is hij gaan doen. Hieronder zien jullie wat de sint allemaal voor avonturen beleeft tijdens zijn zoektocht.

Sint gaat op motorrijles
Sint bakt ... pepernoten
Sint gaat sporten
Sint gaat schilderen
Sint pakt cadeautjes in
Sint naait een mondkapje
Sint maakt muziek
Sinterklaassurprises 2020

Elk jaar maken de leerlingen van groep 5-8 een surprise voor elkaar. De week voor het sinterklaasfeest worden deze tentoongesteld in de school, zodat iedereen ze kan bewonderen. Via dit filmpje kunnen de ouders ze dit jaar tóch zien.