Al vanaf de start zijn ouders nauw betrekken bij onze school. Het zijn namelijk ouders die in augustus 1980 meewerken aan de oprichting van De eerste Montessorischool Nieuwegein. Een onder- en een middenbouw starten in twee noodlokalen.

Nieuwe school

Eind 1981 is er een eigen, gloednieuw gebouw aan de Tinnegieterstede. Het ouderinitiatief groeit uit tot een volwaardige school met onder-, midden- en bovenbouwgroepen. In 2002 verwoest een brand het gebouw volledig. Gelukkig stond nieuwbouw aan het Mozartplantsoen al in de steigers. En na vijf maanden in geleende lokalen kan in augustus 2002 de vlag uit. Op een nieuwe locatie en met een nieuwe naam: Montessorischool De Vleugel.

Vleugels

Het nieuwe gebouw past perfect bij de naam. Van bovenaf gezien lijkt het net een vogel met twee gespreide vleugels. In de ene vleugel zijn de onderbouw en de Montessori kinderopvang gevestigd en in de andere vleugel de midden- en bovenbouw.